
Onderzoek: B-vitaminen voor de hersenen22 december 2011 - Wetenschappers van de University of Oxford onderzochten het effect van suppletie met verschillende B-vitaminen op het functioneren van de hersenen. Ze verdeelden 266 proefpersonen van 70 jaar of ouder over twee onderzoeksgroepen. De eerste groep slikte twee jaar lang dagelijks 800 mcg foliumzuur, 20 mg vitamine B6 en 500 mcg vitamine B12. De overige vrijwilligers slikten gedurende deze periode een placebo. Bron: de Jager CA, Oulhaj A, [..], Smith AD. Cognitive and clinical outcomes of homocysteine-lowering B-vitamin treatment in mild cognitive impairment: a randomized controlled trial. Int J Geriatr Psychiatry 2011 Jul 21; Epub ahead of print
Een verklarende woordenlijst vindt u hier.
Nieuwsarchief |
|